Publikováno: 2. 11. 2009 na webu Učitelský Spomocník
Autor: Ing. Bořivoj Brdička
Pro toho, kdo má snadný a okamžitý přístup k informacím je stále hůře
akceptovatelný tradiční model paměťového učení, nemá-li k němu nějaký důvod
(např. trénink paměti). Místo encyklopedických znalostí se naším hlavním
výukovým cílem stávají schopnosti potřebné pro život v novém všudypřítomnými
technologiemi naplněném prostředí. Tou nejdůležitější je schopnost učit se, tj.
dokázat se v exponenciálně narůstajícím množství informací orientovat a
zpracovávat je. Technologie se tak stávají jedním ze základních pilířů
potřebných kompetencí každého učitele.
Difúzní model integrace ICT do běžných činností učitele či žáka popisuje komplexní přístup, který probíhá v několika úrovních:
V každé úrovni se lze na integraci ICT dívat z několika oblastí současně, např. ve škole:
Každá oblast je rozdělena do dílčích podoblastí a v nich jsou popsány tyto úrovně výstupními charakteristikami ve 4 stupních:
Každá škola si tak může vyhodnotit, na jakém stupni rozvoje se nachází a kam by měla (mohla) směřovat, v čem se vylepšit apod.
Celý článek je uveden na adrese http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2404