I. Plánování a řízení |
II. ICT v ŠVP |
III. ICT v životě školy |
IV. Infrastruktura |
V. Profesní rozvoj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obsah studia vychází ze schválených standardů DVPP pro oblast koordinace ICT, je maximálně přizpůsoben požadavkům pedagogů ze škol. Všechna témata jsou rozdělena do 5 modulů:
Hlavním cílem je připravit si ve spolupráci s vedením školy
a) koncept přístupu k práci koordinátora a metodika ICT,
b) na základě analýzy aktuálního stavu zpracovat kostru strategického a realizačního ICT plánu.
V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet hlavně manažerské kompetence a leadership.
Je znázorněn na této mapě:
Aktualizace ICT plánu na ZŠ v souladu s novými revizemi RVP
Dle aktuálně platného standardu
· K1 a) facilituje proces tvorby digitální strategie školy;
· K1 b) zajišťuje pravidelnou reflexi a vyhodnocení naplňování digitální strategie školy;
· K1 e) působí jako pedagogický lídr;
· K3 d) spoluvytváří plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií;
· K4 h) podílí se na nastavování licenční politiky školy.
Hlavním cílem je připravit si ve spolupráci s koordinátorem ŠVP připravit koncept
a) integrace ICT služeb do jednotlivých předmětů včetně průřezových témat a projektového vyučování
b) metodické podpory kolegů při realizaci aktualizovaného ŠVP
c) poznat na exkurzích prostředí a klima na partnerských školách
V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační, manažerské koučingové kompetence a leadershipu.
Je znázorněn na této mapě:
Efektivní využívání AI ve výuce
Realizace meziškolního žákovského projektu
Školní digikonference
· K1 c) koordinuje a aktivně podporuje další vzdělávání pedagogických pracovníků s využitím digitálních technologií;
· K1 d) podporuje kulturu inovací a spolupráce ve škole;
· K2 a) uplatňuje prvky mentorských a koučovacích dovedností a technik v prostředí školy a ve své práci;
· K2 b) využívá pro reflexi praxe kompetenční rámec kvalitní pedagogické praxe se zaměřením na využití digitálních technologií;"
· K2 c) vzdělává se v lektorských dovednostech a andragogice tak, aby mohl pomáhat dospělým učit se a volit jejich cestu celoživotního vzdělávání;
· K3 a) organizuje a koordinuje využívání digitálních zařízení ve škole;
· K3 e) integruje digitální technologie do ŠVP;
Hlavním cílem je připravit ve spolupráci se zástupci širšího vedení
a) koncept rozvoje služeb ve škole mimo vyučování s využitím informačního a vzdělávacího systému ve škole
b) pravidla vizuální identity školy a komunikace s okolím prostřednictvím webových stránek
c) pravidla integrace projektového řízení včetně fundraisingu
V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační a manažerské.
Je znázorněn na této mapě:
Sdílení zajímavých výukových materiálů a metod práce s ICT
Autoevaluace školního webu a návrh projektu jeho rekonstrukce
· K3 a) organizuje a koordinuje využívání digitálních zařízení ve škole;
· K3 c) vyhledává a navrhuje možné finanční zdroje pro pořízení a údržbu digitální infrastruktury a softwaru;
· K3 f) navrhuje a koordinuje provoz informačního systému školy;
· K3 g) orientuje se v základních pravidlech projektového řízení.
Hlavním cílem je připravit ve spolupráci se správcem infrastruktury a s vedením
a) Koncept správy a rozvoje infrastruktury ve škole
b) Pravidla práce s ICT (HW a SW) pro kolegy a žáky
c) Pravidla (metodiku) práce s daty pro kolegy a žáky
V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet technické a technologické kompetence k digitálním technologiím, manažerské a koordinační kompetence.
Je znázorněn na této mapě:
Pasportizace HW vybavení ve škole a návrh
Vytvoření sady interních předpisů školy o ICT
· K3 b) spoluvytváří směrnice a pravidla pro bezpečné používání digitálních technologií ve škole včetně kyberbezpečnosti;
· K4 a) kvalifikovaně doporučuje dle individuálních potřeb školy školní informační systémy;
· K4 b) orientuje se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve školách a ve vzdělávání a aktivně sleduje trendy ve vzdělávání s využitím digitálních technologií;
· K4 c) orientuje se v problematice budování, údržby, správy a zabezpečení počítačové sítě;
· K4 d) navrhuje postupy a pravidla zabezpečení digitální infrastruktury včetně dat;
· K4 e, f, g) orientuje se v problematice autorských práv a licencí včetně veřejných licencí (Creative Commons) a otevřeného softwaru (Open Source);
Hlavním cílem je připravit ve spolupráci s vedením a zaměstnanci
a) Požadavky na úroveň ICT kompetencí zaměstnanců školy dle druhu práce
b) Kritéria a metody hodnocení ICT kompetencí kolegů
c) Plán rozvoje ICT kompetencí kolegů
V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační, koučingové, lektorské kompetence a leadership.
Je znázorněn na této mapě:
Vytvoření funkčního pracovního týmu metodika ICT
Osobní rozvoj kolegů v oblasti ICT
· K2 d) orientuje se v různých metodách vzdělávání s ohledem na nové vědecké poznatky a aktuální technologický vývoj, dokáže je dalším osobám erudovaně doporučit a podpořit je v jejich užití pro jejich další osobní i profesní růst;
· K2 e) podílí se na tvorbě a sestavení plánu seberozvoje i autoevaluace pedagogů, na profesním portfoliu a sebemotivaci;
· K2 f) vzdělává se v oblasti vedení lidí a pedagogického leadershipu
Ukázku studijních materiálů si můžete prohlédnout pro téma Plánování rozvoje ICT nebo téma ICT ve volném čase dětí a mládeže.
Na konci každého modu zpracovávají účastníci seminární samostatnou práci. Na závěr studia pak řeší účastníci závěrečnou práci a obhajují ji před zkušební komisí.
Radek Maca