Studium Metodik a koordinátor ICT

I. Plánování a řízení

II. ICT v ŠVP

III. ICT v životě školy

IV. Infrastruktura

V. Profesní rozvoj

  • Cíle
  • Cíle
  • Cíle
  • Cíle
  • Cíle
  • Dílčí témata
  • Dílčí témata
  • Dílčí témata
  • Dílčí témata
  • Dílčí témata
  • Případové studie
  • Případové studie
  • Případové studie
  • Případové studie
  • Případové studie
  • Rozvíjené kompetence
  • Rozvíjené kompetence
  • Rozvíjené kompetence
  • Rozvíjené kompetence
  • Rozvíjené kompetence

VĚCNÝ OBSAH ŠKOLENÍ, aneb CO budete studovat

Věcné oblasti studia

Obsah studia vychází ze schválených standardů DVPP pro oblast koordinace ICT, je maximálně přizpůsoben požadavkům pedagogů ze škol. Všechna témata jsou rozdělena do 5 modulů:

I. Plánování a řízení rozvoje ICT v organizaci

Cíle:

Hlavním cílem je připravit si ve spolupráci s vedením školy

a)     koncept přístupu k práci koordinátora a metodika ICT,

b)     na základě analýzy aktuálního stavu zpracovat kostru strategického a realizačního ICT plánu.

V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet hlavně manažerské kompetence a leadership.

Přehled dílčích témat výuky

Je znázorněn na této mapě:

 

Případové studie z praxe:

 

Budete si rozvíjet tyto kompetence:

Dle aktuálně platného standardu

·        K1 a) facilituje proces tvorby digitální strategie školy;

·        K1 b) zajišťuje pravidelnou reflexi a vyhodnocení naplňování digitální strategie školy;

·        K1 e) působí jako pedagogický lídr;

·        K3 d) spoluvytváří plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií;

·        K4 h) podílí se na nastavování licenční politiky školy.

II. ICT v ŠVP

Cíle:

Hlavním cílem je připravit si ve spolupráci s koordinátorem ŠVP připravit koncept

a)     integrace ICT služeb do jednotlivých předmětů včetně průřezových témat a projektového vyučování

b)     metodické podpory kolegů při realizaci aktualizovaného ŠVP

c)     poznat na exkurzích prostředí a klima na partnerských školách

V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační, manažerské koučingové kompetence a leadershipu.

Přehled dílčích témat výuky

Je znázorněn na této mapě:

Případové studie z praxe:

 

Budete si rozvíjet tyto kompetence:

·        K1 c) koordinuje a aktivně podporuje další vzdělávání pedagogických pracovníků s využitím digitálních technologií;

·        K1 d) podporuje kulturu inovací a spolupráce ve škole;

·        K2 a) uplatňuje prvky mentorských a koučovacích dovedností a technik v prostředí školy a ve své práci;

·        K2 b) využívá pro reflexi praxe kompetenční rámec kvalitní pedagogické praxe se zaměřením na využití digitálních technologií;"

·        K2 c) vzdělává se v lektorských dovednostech a andragogice tak, aby mohl pomáhat dospělým učit se a volit jejich cestu celoživotního vzdělávání;

·        K3 a) organizuje a koordinuje využívání digitálních zařízení ve škole;

·        K3 e) integruje digitální technologie do ŠVP;

III. Integrace ICT do života školy

Cíle:

Hlavním cílem je připravit ve spolupráci se zástupci širšího vedení

a)     koncept rozvoje služeb ve škole mimo vyučování s využitím informačního a vzdělávacího systému ve škole

b)     pravidla vizuální identity školy a komunikace s okolím prostřednictvím webových stránek

c)     pravidla integrace projektového řízení včetně fundraisingu

V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační a manažerské.

Přehled dílčích témat výuky

Je znázorněn na této mapě:

Případové studie z praxe:

 

Budete si rozvíjet tyto kompetence:

·        K3 a) organizuje a koordinuje využívání digitálních zařízení ve škole;

·        K3 c) vyhledává a navrhuje možné finanční zdroje pro pořízení a údržbu digitální infrastruktury a softwaru;

·        K3 f) navrhuje a koordinuje provoz informačního systému školy;

·        K3 g) orientuje se v základních pravidlech projektového řízení.

IV. Infrastruktura

Cíle:

Hlavním cílem je připravit ve spolupráci se správcem infrastruktury a s vedením

a)     Koncept správy a rozvoje infrastruktury ve škole

b)     Pravidla práce s ICT (HW a SW) pro kolegy a žáky

c)     Pravidla (metodiku) práce s daty pro kolegy a žáky

V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet technické a technologické kompetence k digitálním technologiím, manažerské a koordinační kompetence.

 

Přehled dílčích témat výuky

Je znázorněn na této mapě:

Případové studie z praxe:

 

Budete si rozvíjet tyto kompetence:

·        K3 b) spoluvytváří směrnice a pravidla pro bezpečné používání digitálních technologií ve škole včetně kyberbezpečnosti;

·        K4 a) kvalifikovaně doporučuje dle individuálních potřeb školy školní informační systémy;

·        K4 b) orientuje se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve školách a ve vzdělávání a aktivně sleduje trendy ve vzdělávání s využitím digitálních technologií;

·        K4 c) orientuje se v problematice budování, údržby, správy a zabezpečení počítačové sítě;

·        K4 d) navrhuje postupy a pravidla zabezpečení digitální infrastruktury včetně dat;

·        K4 e, f, g) orientuje se v problematice autorských práv a licencí včetně veřejných licencí (Creative Commons) a otevřeného softwaru (Open Source);

V. Profesní rozvoj pedagogů

Cíle:

Hlavním cílem je připravit ve spolupráci s vedením a zaměstnanci

a)     Požadavky na úroveň ICT kompetencí zaměstnanců školy dle druhu práce

b)     Kritéria a metody hodnocení ICT kompetencí kolegů

c)     Plán rozvoje ICT kompetencí kolegů

V jednotlivých tématech budou účastníci rozvíjet koordinační, koučingové, lektorské kompetence a leadership.

 

Přehled dílčích témat výuky

Je znázorněn na této mapě:

Případové studie z praxe:

 

Budete si rozvíjet tyto kompetence:

·        K2 d) orientuje se v různých metodách vzdělávání s ohledem na nové vědecké poznatky a aktuální technologický vývoj, dokáže je dalším osobám erudovaně doporučit a podpořit je v jejich užití pro jejich další osobní i profesní růst;

·        K2 e) podílí se na tvorbě a sestavení plánu seberozvoje i autoevaluace pedagogů, na profesním portfoliu a sebemotivaci;

·        K2 f) vzdělává se v oblasti vedení lidí a pedagogického leadershipu

UKÁZKY DÍLČÍCH TÉMAT

Ukázku studijních materiálů si můžete prohlédnout pro téma Plánování rozvoje ICT nebo téma ICT ve volném čase dětí a mládeže.

Na konci každého modu zpracovávají účastníci seminární samostatnou práci. Na závěr studia pak řeší účastníci závěrečnou práci a obhajují ji před zkušební komisí.

PŘÍPADOVÉ STUDIE

 

MaK ICT - ROZCESTNÍK, aneb klikněte na oblast, která Vás nyní zajímá

O studiu, aneb proč studovat (u nás) Obsah studia aneb věcné studijní oblasti Podpora školy, aneb co budete ve škole rozvíjet Lektoři, kteří Vám budou pomáhat Studijní prostředí Organizační pokyny ke studiu MaK ICT - rozcestník

Radek Maca