Plánování rozvoje služeb ICT

Dílčí studijní materiály

Informační a komunikační technologie (Information and comunication technology = ICT) přináší novou úroveň práce s informacemi. Komerční firmy velmi rychle pochopily, že k udržení konkurenceschopnosti v tržní společnosti je nezbytné průběžně získávat dostatek kvalitních informací, umět je analyzovat a vhodně použít jak pro rozvoj vlastní společnosti, tak i pro komunikaci s okolím.

Nejdůležitější je postavit si reálný plán rozvoje služeb ICT a důsledně ho realizovat, pravidelně vyhodnocovat a korigovat. Při plánování  je několik možných přístupů. Nelze jednoznačně najít jeden univerzální postup pro každou školu či školské zařízení,. V žádném případě by se nemělo jednat o zúžený informatický pohled na svět. Jde především o to, aby ICT pomáhaly jak žákům, tak i pedagogům, resp. partnerům školy. Celému procesu implementace služeb do života organizace se říká systémová integrace. Systémovou integraci nelze provést ze dne na den, realizuje se v několika časových etapách a věcných úrovních.

Jak ji naplánovat? Podívejte se nejprve na tuto motivační prezentaci, která je spíše určena ředitelům škol.

Část informací najdete v následujících materiálech. Jsou děleny podle etap realizace plánování. Klepnutím na příslušné větve "stromu" témat se dostanete dále.

Návod:

Ukážete-li myší na některé z témat, objeví se jeho podrobnější popis a klepnutím LT myši přejdete k příslušné kapitole.

Tiskové materiály k přednášce o plánování v oblasti informačních a komunikačních služeb ve škole:

Prezentace k přednášce o plánování v oblasti informačních a komunikačních služeb ve škole:

Podklady ke cvičení o plánování v oblasti informačních a komunikačních služeb ve škole.

Zápočtový úkol

Použitá a doporučená literatura: