Před časem jsem se pod lehkým nátlakem rostoucího počtu blogů dokopal k založení rubriky zajímavostí, které mne něčím zaujaly. Vesměs se jedná o hrubý výběr článků z internetu, knih, časopisů, zpráv nebo odkudkoliv. Zatím vše plácám na jednu hromadu a jediné kriterium dělení příspěvků je čas....
Takže se nechte inspirovat, pokud se vás alespoň jediný příspěvek zaujme, děkuji - má práce splnila svůj účel:-)
Č. | Název | Anotace | datum | zdroj |
2015_11 | Je manažer zodpovědný za výkon svých pracovníků? |
Jak byste odpověděli vy? Jak je to u vás na pracovišti? Určitě znáte řadu knih, kde je role manažera popsána a spoustu jiných, v nichž jsou zmiňovány chyby manažerů. Mne zaujal článek Petera Urbance na serveru www.impulzy.cz , kde velmi stručně a jasně popisuje, za co kdo zodpovídá. Celý článek najdete v přepisu zde nebo v originále pod odkazem ve sloupci zdroj. |
17.11.2015 | Zdrojový článek najdete na adrese http://www.impulzy.cz/je-manazer-zodpovedny-za-vykon-svych-pracovniku/ |
2015_08 | Hodinky nebo kompas | "S ľuďmi a deťmi zvlášť, máme dve možnosti. Môžeme sa správať ako hodinári a pravidelným naťahovaním zabezpečiť, aby boli v činnosti. Naťahovaním môže byť všeličo - od motivačných príhovorov až po pravidelne sa opakujúce skúšanie či písomky. Alebo im môžeme pomôcť, aby si našli svoj cieľ, svoj sever. A aby za ním išli vždy, bez ohľadu na okolnosti, bez potreby motivácie od iných"... více zde | 17.8.2015 | K odběru zpravodaje SWO se můžete přihlásit na adrese peterbero@peterbero.sk |
2015_07 | Anglie | Ve dnech 6. - 26. 7. 2015 jsem se zúčastnil v rámci projektu ACT (viz http://actgrundtvigsenior.blogspot.cz/) . Projektu se zúčastnilo 6 dobrovolníků ve věku 50+, měli jsme možnost poznat život ve školce, škole i v neziskovce (ECHO CENTRE) zaměřené na práci s handicapovanými lidmi. | 28.7.2015 |
Kronika projektu je na adrese
http://actgrundtvigsenior.blogspot.cz/2015/07/kronika-cawsand-project.html
|
2015_06 | Červnové učitelky | Na oslavách města Úpice zazpíval dětský sbor Blahováček ze ZŠ Bří Čapků písničku Červnové učitelky. Je to takové milé pozastavení nad tím, jak náročná je práce učitelská a jak moc to dává zabrat. | 20.6.2015 | Amatérský záznam vystoupení najdete na adrese https://www.youtube.com/watch?v=DqavxDhtJOA |
2015_05 | Čtyři dohody |
Čtyři dohody je jednoduchý návod jak žít, aby náš život byl radostný a
šťastný. 1. Nehřešte slovem. 2. Neberte si nic osobně. 3. Nevytvářejte si domněnky 4. Dělejte všechno tak, jak nejlépe dovedete |
5.5.2015 | http://www.kultura21.cz/mluveneslovo/8064-moudrost-starych-tolteku-ve-ctyrech-dohodach |
2015_02 | Úžasné koncerty |
Hudba je úžasný komunikační nástroj a jejím prostřednictvím lze dávat lidi
dohromady. Spolu s netradičním prostředím tak vzniknou úžasné veřejné
koncerty... např. Mission impossible, Bolero, Oda na radost , La Traviate...a řada dalších, např. i na Hlavním nádraží dalších:-) |
23.2.2015 | flash mob na youtube |
2015_01 | Sedmidenní víkend |
Sedmidenní víkend je metaforou a aktuální připomínkou, že změny jsou
neustálé. Není proč se jich bát. Sedmidenní víkend je příležitost, nikoliv hrozba. Svět potřebuje éru moudrosti. Pracoviště nabízí inspirující místo, kde by mohla začít. |
8.1.2015 | SEMLER, Ricardo a Dagmar BREJLOVÁ. Sedmidenní víkend: Moudřejší způsob práce v 21. století. 1. vyd. Praha: PeopleComm, 2013, 335 s. ISBN 978-809-0489-042. |
Archiv - 2014 | Archiv příspěvků roku 2014 | |||
Archiv - 2013 | Archiv příspěvků roku 2013 | |||
Archiv - 2012 | Archiv příspěvků roku 2012 | |||
Archiv - 2011 | Archiv příspěvků roku 2011 | |||
Archiv - 2010 | Archiv příspěvků roku 2010 | |||
Archiv - 2009 | Archiv příspěvků roku 2009 |
https://www.youtube.com/watch?v=44UC6muN8KY&list=RDRyiLIIx2sEI&index=27 - Opera v obchoďáku
https://www.youtube.com/watch?v=bbqY1P6KJmI&index=27&list=RDRyiLIIx2sEI - 101 Flash Mob Chorus in Taipei 101, Taiwan
https://www.youtube.com/watch?v=IsF53JpBMlk - Bolero
https://www.youtube.com/watch?v=kbJcQYVtZMo - Beethoven - Óda na radost
https://www.youtube.com/embed/eee4-d7FUis Toreadore v obch. centru
Kniha navazuje na první publikovanou zmínku o společnosti Semco "Podivín". Skládá se z pěti částí a celkem 14 kapitol. Každá část je uvozena několika otázkami na zamyšlenou... Než se pustíte do čtení mých poznámek, zamyslete se nad těmito otázkami:
1. Proč můžeme odepisovat na
maily v sobotu, ale nedokážeme jít do kina třeba v pondělí odpoledne?
2. Proč nemůžeme brát děti do práce, když si můžeme brát práci domů k dětem?
3. Proč si myslíme, že protikladem práce je zábava, když ve skutečnosti je to
nečinnost?
4. Proč bychom se měli držet
povolání, které jsme si vybrali jako nepřipravení adolescenti?
5. Proč si za peníze nekoupíme úspěch, když skoro každý poměřuje svůj úspěch
penězi?
6. Proč miliardáři lačně hromadí svůj majetek, a pak je věnují na ušlechtilé
projekty, jako je světový mír?
7. Proč namlouváme
zaměstnancům, že jim věříme, ale pak provádíme audity a po jejich odchodu domů
prohledáváme, co můžeme?
8. Proč naše vypracované a pečlivě sestavované krédo zní stejně jako v jiných
firmách?
9. Proč se jako národ dožadujeme demokracie a klidně kvůli ní jdeme do války,
ale poddajně se smiřujeme s tím, že nikdo nemá právo vybrat si svého šéfa?
10. Proč se pořád řídíme
"stádní mentalitou" a necháme se vést berany, z nichž se nakonec vyklubou vlci?
11. Jak si můžeme myslet, že jsme schopni zvolit si školu, lékaře i vládu, když
nevěříme, že bychom dokázali řídit sami sebe v práci?
12. Proč ustavičně shlížíme ke spasitelům a hrdinům a necháváme se jimi vést?
13. Proč si myslíme, že
budoucnost spočívá "v rukou božích", když předem plánujeme každičký okamžik?
14. Proč si myslíme, že intuice je cenná a jedinečná, když ji oficiálně
nepojímáme jako obchodní nástroj?
15. Proč se shodujeme na tom, že plnohodnotný život znamená užívat si každého
okamžiku, ale většinu času v práci trávíme tím, že zkoumáme údaje z minulosti a
lámeme si hlavy nad budoucími rozpočty?
Celý příspěvek je v tomto samostatném souboru.