Před časem jsem se pod lehkým nátlakem rostoucího počtu blogů dokopal k založení rubriky zajímavostí, které mne něčím zaujaly. Vesměs se jedná o hrubý výběr článků z internetu, knih, časopisů, zpráv nebo odkudkoliv. Zatím vše plácám na jednu hromadu a jediné kriterium dělení příspěvků je čas....
Takže se nechte inspirovat, pokud se vás alespoň jediný příspěvek zaujme, děkuji - má práce splnila svůj účel:-)
Č. | Název | Anotace | datum | zdroj |
2017_07 | 10 kroků k vyřešení každého problému |
Lidé se dostávají do obtížnějších situací dnes a denně. Pro někoho je to zcela přirozená součást života, pro jiného je to katastrofa. Určitě nechcete žít od problému k problému a mít obavu z každého nového dne. Jak se ale dostat z tohoto "bludného" kruhu? Vlastně je to jednoduché, začít konat! Když jsem si přečetl na webu osobnirozvojonline.cz od světoznámého autora, školitele a řečníka Briana Tracyho 10 kroků k vyřešení každého problému, uvědomil jsem si, že nejčastější chybu, kterou dělám, je, že nekonám... nebo konám, ale ne důsledně. Všech 9 prvních kroků je pouhá předehra, ten desátý je nejdůležitější. |
17.7.2017 | http://www.osobnirozvojonline.cz/byznys/brian-tracy-10-kroku-k-vyreseni-kazdeho-problemu |
2017_04 | Počítač ve škole |
Ve dnech 12. - 14.4. proběhl již 14. ročník celostátní konference Počítač ve škole. Celkem 172 účastníků shlédlo 40 přednášek a 50 workshopů. Podrobnější informace o konferenci najdete na webových stránkách http://www.pocitacveskole.cz/, přehled vybraných prezentací především z plenárního jednání najdete na adrese http://www.pocitacveskole.cz/novinky/prezentace-z-prednasek-workshopu-2017. |
18.4.2017 | http://www.pocitacveskole.cz/ |
2017_02 | Virtuální realita ve filmu Pearl |
V časopise Nový Prostor č. 493 (v prodeji od 7.3.2017) mne zaujal krátký článek Virtuální perla. Pearl je krátký animovaný film pro virtuální realitu, který byl nominován na Oscara. Vypráví o dívce, která vyrůstá po boku svého hipísáckého otce a bydlí spolu v autě. |
10.2.2017 | https://www.youtube.com/watch?v=WqCH4DNQBUA |
2017_01 | Požadavky z matematiky v průběhu času |
Velmi hezky jsou zde popsány požadavky na žáky a
studenty v různých dobách - od 50. let přes 70., 80., 90. léta až po
budoucnost:-). Příklad koresponduje s metodami výuky a až ad absurdum s
podporou rozvoje klíčových kompetencí. |
3.1.2017 | z internetu např. na http://shaggy-dogs.briancombs.net/the-evolution-in-teaching-math-since-the-1950s/ |
Archiv - 2016 | Archiv příspěvků roku 2016 | |||
Archiv - 2015 | Archiv příspěvků roku 2015 | |||
Archiv - 2014 | Archiv příspěvků roku 2014 | |||
Archiv - 2013 | Archiv příspěvků roku 2013 | |||
Archiv - 2012 | Archiv příspěvků roku 2012 | |||
Archiv - 2011 | Archiv příspěvků roku 2011 | |||
Archiv - 2010 | Archiv příspěvků roku 2010 | |||
Archiv - 2009 | Archiv příspěvků roku 2009 |
10 kroků k vyřešení každého problému
1.
Změňte svůj postoj k problému – od negativního k pozitivnímu
Místo
slova „problém“ si najděte jiné pojmenování: třeba situace, výzva či
příležitost. Čím pozitivnější bude vaše řeč, tím sebejistější a optimističtější
bude váš přístup k jakémukoli úkolu a rovněž tím kreativnější a pronikavější v
úsudku budete při hledání nových řešení a průlomových nápadů.
2.
Jasně si situaci pojmenujte
Co přesně
je ta výzva, která před vámi stojí? Co vám způsobuje stres,
strach či
úzkost? Čeho se bojíte? Proč jste nešťastní? Všechno si přesně a do detailů
sepište.
3.
Použijte kritické myšlení, abyste k situaci přistoupili z různých úhlů
Zeptejte
se sami sebe: „V čem dalším tkví daný problém?“ Nespokojte se s jednou povrchní
odpovědí a nenechte se rozptylovat vedlejšími symptomy. Snažte se jít ke kořenu
věci a najít pravou podstatu problému. Zkuste na situaci nahlédnout z různých
úhlů a promýšlejte různá řešení, protože málokdy existuje jen jedno. Většinou
jich je možných hned několik.
4.
Definujte si ideální řešení
Co přesně
musí řešení přinést? Jaké požadavky musí splňovat? Jak by vypadalo ideální
řešení situace podle vás? Velmi jasně si definujte všechny parametry.
5.
Vyberte nejlepší z daných možností
Porovnejte všechna možná řešení a vyberte takové, které nejvíce odpovídá vaší
ideální představě.
Odpovězte
si na otázku: Která z dostupných variant poslouží v daném okamžiku a za daných
podmínek nejlépe?
6.
Připravte se na ten nejhorší možný výsledek a na to, jak ho překonat
Než se
pustíte do realizace učiněného rozhodnutí, zeptejte se sami sebe:
„Co
nejhoršího se může stát, když se rozhodnutí ukáže být mylné?“ Připravte se na
možný neúspěch a také na eventualitu nutnosti začít od začátku.
7.
Změřte své pokroky
Nastavte
si způsob měření úspěšnosti svého řešení. Jak poznáte, že postupujete kupředu?
Že děláte pokroky? Najděte způsob, jak změřit výsledky svého řešení.
8.
Přijměte veškerou zodpovědnost
Za své
rozhodnutí přijměte plnou zodpovědnost. Spousta i sebekreativnějších nápadů a
myšlenek se nikdy nezhmotní, protože chybí někdo, kdo by je dotáhl až do
samotného konce; někdo, kdo by se za ně plně postavil.
9.
Určete si termín, ve kterém by věci měly být vyřešeny
Rozhodnutí bez časového harmonogramu jako by neexistovalo. Pokud se jedná o
složitý úkol, který zabere spoustu času, nastavte si dílčí cíle a časový
harmonogram
jejich
plnění, ať můžete sledovat jejich dodržování.
10.
Přejděte do akce!
Začněte.
Přestaňte přešlapovat na místě. Vrhněte se do toho se vší energií. Čím rychleji
budete postupovat k vytýčenému cíli, tím kreativnější budete. Tím více energie
budete mít. Tím více se naučíte. Tím rychleji získáte kapacitu k dosažení svého
předsevzetí a schopnost posunout se v budoucnu dál.
Zdroj: http://www.osobnirozvojonline.cz/byznys/brian-tracy-10-kroku-k-vyreseni-kazdeho-problemu